Waarom zou ik een professional organizer inhuren?



Bent u op zoek naar een manier om uw huishouden op orde te krijgen? Dan is het verstandig om een professional organizer in te huren. Dit levert u veel voordelen op en zorgt ervoor dat u alles weer terug kunt vinden. Het inhuren van een professional organizer heeft vele voordelen: een opgeruimd huis en overzicht in spullen. Dit geeft energie en rust. Daarnaast bespaart het u veel tijd en geld omdat u niet meer alles aan het zoeken bent of onnodig dingen koopt omdat u niet meer weet waar u ze heeft neergelegd.

Als uw huis een chaos is, is het aan te raden om een professional organizer in te huren. Dit levert u veel voordelen op en zorgt ervoor dat u alles weer terug kunt vinden.

Wanneer moet ik een professional organizer inhuren?

De meest voorkomende reden dat mensen een professional organizer inhuren is omdat ze niet weten wat ze met hun spullen moeten doen. Het komt vaak voor dat deze mensen door de jaren heen zoveel 'spullen' hebben verzameld dat ze niet eens meer weten wat ze hebben. Het resultaat is chaos. Als mensen dan ook nog zeer moeilijk afstand kunnen doen van spullen én er enkel spullen bij komen dan noemen we dat in de volkmond verzamelwoede of hoarding.

Hoarding is de Engelse term voor verzamelwoede. De letterlijke vertaling is hamsteren. Soms is hamsteren goed, maar als je te veel en ongecontroleerd spullen verzameld die je niet nodig heb en/of geen waarde hebben dan kan er sprake zijn van een verzamelstoornis. Daarbij moet ook nog sprake zijn van geen afstand kunnen doen van overtollig en waardeloze spullen.

Wat kan Volg.. Orde doen om te helpen?

Als professional organizer organiseren wij bij particulieren én bij bedrijven. Wij helpen u kiezen waardoor u gestructureerder kan werken. Binnen zeer korte tijd leert u effectiever omgaan met ruimte en spullen. Zo krijgt u meer grip op uw omgeving en bovendien op uw leven. U krijgt hierdoor rust in uw hoofd!

U kunt de hulp van een professional organizer inroepen in elke situatie waar u geen overzicht meer heeft. Bijvoorbeeld door de grote hoeveelheid papieren of spullen die
u heeft verzameld. Ook bij ziekte, scheiding, burn-out, na overlijden of voor een
verhuizing kan een professional organizer u van dienst zijn. Als u een drukke baan heeft
of een druk gezin, is het organiseren van uw eigen verhuizing of bijvoorbeeld van uw ouders, immers een zeer zware opgave.

Wij assisteren dan ook bij een verhuizing voor senioren, welke we een seniorenverhuizing noemen. Als een senior verhuisd van groot naar klein dan zullen er spullen overblijven in de woning. In deze situatie is er sprake van woningontruiming en een seniorenverhuizing.

Door de huidige welvaart is het erg lastig om spullen te slijten op de tweedehandsmarkt in Nederland. Zeker senioren hebben vaak gedateerde spullen die niet meer gewild zijn. Dat wil niet zeggen dat het slechte spullen zijn, maar ze kunnen waarschijnlijk alleen nog afgevoerd worden. Afvoeren doen we op een verantwoorde manier, waarbij milieu, respect en zoveel mogelijk hergebruik centraal staat.

Kinderen of nabestaanden kunnen ons ook inhuren om een volledige woningontruiming van bijvoorbeeld het ouderlijke huis te regelen en uit te voeren.

In onze werkwijze staan uw wensen centraal. Tijdens een oriënterend gesprek bespreekt een opruimcoach samen met u uw wensen en sporen we knelpunten in uw situatie op.

Vervolgens maken we samen met u een plan van aanpak waarbij we overleggen hoeveel tijd er nodig is om weer orde op zaken te stellen. Ook het ordenen van alle zaken in huis of kantoor doen we samen met u. Zodat er een structuur ontstaat die voor u hanteerbaar en vindbaar is.

Als het om een seniorenverhuizing of een verhuizing gaat waarmee u moeite heeft dan maken we ook een plan van aanpak en zorgen we ervoor dat u met rust kunt overhuizen.

Als enkel om een woningontruiming gaat dan bezoeken we samen met de nabestaanden de te ontruimen woning. We inventariseren dan wat er precies staat en wat er moet gebeuren.

In alle gevallen doen we een vrijblijvend voorstel. Een orienterend gesprek of een bezichtiging voor een woningontruiming is overigens geheel gratis en vrijblijvend.

Wat een opruimcoach kost varieert van situatie tot situatie. Het is o.a. afhankelijk van de grootte van de opdracht en het soort werk wat er moet gebeuren.